Wersje językowe podczas pozycjonowania w sklepie WWW

blog_2

Biznes w internecie i m.in. sprzedaż daje przedsiębiorcy wielkie możliwości. Dzięki internetowi mogą dotrzeć do tysięcy nowych klientów bez konieczności ponoszenia dużych kosztów związanych z kampaniami reklamowymi. Oczywiście bez reklamy nie ma możliwości zdobycia klientów, jednak w sieci o wiele łatwiej jest znaleźć nabywcę na swoje usługi. Nie powinniśmy jednak skupiać się na krajowym rynku. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozszerzyć swoją ofertę na cały świat.

Podstawą w biznesie, w którym dokonujemy transakcji z klientami z innych krajów, jest komunikacja. Warto więc na naszej stronie internetowej lub sklepie zadbać o wersje językowe, które pomogą nam w zdobyciu nowych klientów, a klientom w zrozumieniu naszej oferty. Najlepszym rozwiązaniem, jakie oferują nowoczesne sklepy internetowe, jest zainstalowanie specjalnego modułu językowego, który pozwoli na dodanie do każdego produktu osobnego opisu, tytułu i innych informacji pomagających w podjęciu decyzji o zakupie w naszym sklepie. Nie powinniśmy korzystać jednak z tłumaczeń automatycznych, które często mogą zmienić sens naszego opisu w sposób, który będzie niezrozumiały lub wręcz śmieszny dla potencjalnego nabywcy z innego kraju.

Aby ułatwić pozycjonowanie naszego sklepu, warto korzystać z dodatkowych funkcji, jakie oferuje nasze oprogramowanie sklepowe. Każdy opis w obcym języku warto dodatkowo wzbogacić o meta tagi i krótkie opisy. Jest to dobrze widziane przez automaty indeksujące Google, które z pewnością taką stronę wycenią o wiele lepiej niż serwis internetowy, który takich dodatkowych opisów nie ma. Tego typu moduły do obsługi języków dają możliwość wyboru sposobu wyświetlania adresu strony. Najczęściej wybieraną opcją jest oczywiście katalog w domenie głównej dla każdego z języków. Dodatkowo mamy możliwość wybrania subdomeny, która będzie odpowiadała za każdy z języków lub domeny najwyższego poziomu. Wybór zależny jest od sposobu pozycjonowania danego sklepu oraz od tego, czy chcemy całkowicie rozdzielić sklepy obcojęzyczne od sklepu
w ojczystym języku, czy też połączyć je w jeden duży sklep. Decyzje o tym warto podjąć po konsultacjach z osobą zajmującą się marketingiem w naszej firmie lub firmą pozycjonującą nasz sklep internetowy.