Skuteczna optymalizacja strony internetowej cz.2

blog_2

W poprzednim artykule rozpocząłem temat optymalizacji strony internetowej. Dowiedzieliście się z niego m.in. jakie elementy z punktu widzenia SEO powinna zawierać nasza strona www oraz że mają one bardzo znaczący wpływ na wyniki wyszukiwania, oraz na szybkość wyświetlania naszej strony. Jednak wyniki wyszukiwania nie będą nic wnosiły do naszego biznesu, jeżeli nasza strona będzie nieczytelna i trudna w obsłudze.

Optymalizacja strony to nie tylko sprawy związane z pozycjonowaniem naszego serwisu. Optymalizować należy także wygląd strony m.in. grafikę i nawigację serwisu internetowego, który prowadzimy. Obecnie podstawą w dobrze zoptymalizowanej stronie jest lekka grafika bez niepotrzebnych dodatków i wielu megabajtów graficznych dodatków, które nie wpływają na polepszenie pracy i obsługi takiej strony.

Są pewne standardy, które mówią m.in. o położeniu menu na naszej stronie. Zazwyczaj jest to góra strony, gdzie nasz wzrok skupia się na samym początku przeglądania witryny. Warto więc w tamtym miejscu umieścić odsyłacze do innych podstron naszej strony internetowej. Ważne jest także odpowiednie dostosowanie strony do osób słabo widzących. Istnieją specjalne skrypty, które pomagają w powiększaniu treści na stronie. Tego typu rozwiązania wyszczególnione są nawet w wytycznych Google dla webmasterów i warto z nich skorzystać. Jeżeli mowa o wyglądzie strony, to nie sposób nie wspomnieć o wersji mobilnej witryny oraz o responsywności, czyli dostosowywania się do rozmiaru ekranu, na jakim wyświetlana jest strona. Strony responsywne są też o wiele lepiej oceniane przez Google niż strony o sztywnej budowie i układzie.

Coraz więcej serwisów internetowych stawia na minimalizm i pozbycie się zbędnej grafiki. Wystarczą ciekawe zdjęcia oraz wysokiej jakości treści. Szablon graficzny strony ma być jedynie tłem dla oferowanych przez stronę informacji, a nie treścią samą w sobie. Ważnym elementem w optymalizacji strony jest też zoptymalizowanie zapytań do bazy MySQL. Zbyt wiele zapytań przy dużych odwiedzinach może skutecznie obciążać nawet bardzo wydajny serwer dedykowany. Z tego powodu często opłacalnym posunięciem jest całkowita zmiana systemu CMS na taki, który mniej obciąża serwer.