Wzrost obrotów w sklepach internetowych

blog_2

Coraz więcej firm przenosi swoja działalność do internetu. Spowodowane jest to kilkoma czynnikami, jednak najważniejszym z nich jest globalny zasięg takiej oferty umieszczonej w sieci. Dodatkowo dużą zaletą prowadzenia np. sklepu internetowego są o wiele niższe koszty utrzymania. Nie potrzebujemy tylu pracowników oraz sklepu stacjonarnego, w którym będziemy sprzedawali nasze towary.

Jeszcze kilka lat temu wiele osób obawiało się zakupów w sieci z powodu wielu oszustw i nadużyć, które towarzyszyły takim transakcjom. Bardzo znane były przypadki, w których po otwarciu paczki zamiast produktu, który kupiliśmy, naszym oczom ukazywała się cegła lub ziemniaki. Takie sytuacje bardzo zniechęcały do kolejnych zakupów. Teraz jest zupełnie inaczej. Dzięki wielu narzędziom oraz zaostrzeniom przepisów odnośnie do handlu w internecie tego typu przypadki są sprawa marginalną.

Jedną z takich regulacji, które wprowadzone zostały do handlu, jest możliwość zwrotu zakupionego towaru w ciągu określonego okresu bez potrzeby podawania powodu takiego zwrotu. Sprawia to, że bardzo wiele osób decyduje się na zakup
w internecie. Z powodu niższych cen towarów, internet daje możliwość zaoszczędzenia sporej ilości gotówki i to także przyciąga klientów do sklepów internetowych.

Innym powodem, który wpływa na wzrost zakupów przez internet, jest większa świadomość swoich praw i obowiązków. Sprzedawca prowadzący sklep internetowy ma obowiązek przedstawić kupującemu regulamin, w którym zawarte są jego prawa m.in. do zwrotu lub odstąpienia od umowy kupna. Takie działanie zwiększa zaufanie klientów do firmy, w której robią zakupy. Ważne są też bardziej bezpieczne formy płatności, jakie wprowadzane są w sklepach internetowych. Nowoczesne bramki płatnicze pozwalają na pełne zabezpieczenie naszej transakcji, a w przypadku oszustwa możemy ubiegać się o zwrot naszych pieniędzy lub odszkodowanie. Duży wpływ na popularność zakupów w sieci ma także możliwość zapłaty przy odbiorze. Dzięki temu, jeżeli odpakujemy zakupiony towar przy kurierze i okaże się niezgodny z umową, możemy spisać protokół, który jest podstawą do odzyskania gotówki lub też rezygnacji z zakupu.