Rynek e-commerce w naszym kraju cz. 1

blog_2

Od pewnego czasu zauważyć można, że w naszym kraju wzrasta liczba firm, które przenoszą swoją działalność do sieci. Wzrasta także ilość przedsiębiorstw, które zakładając swoją działalność, prowadzą biznes tylko w internecie. Wszystko spowodowane jest znacznie niższymi kosztami prowadzenia takiej internetowej firmy. Internet daje nam tak wiele możliwości oraz szansę dotarcia do klientów z całego świata, że trudno nie skorzystać z takiej okazji.

Wg analityków wartość całego polskiego rynku e-commerce to około 30 miliardów złotych. Jest to ogromna kwota, która skutecznie przyciąga nie tylko przedsiębiorców, ale też i inwestorów. Nowoczesny biznes nie może pozwolić sobie na pozostanie w tyle, z racji tego firmy otwierają swoje działy internetowe i starają się świadczyć usługi różnym klientom
z całego świata. Sprzedaż w internecie oczywiście obarczona jest pewnymi wymogami, które powinien taki przedsiębiorca spełniać. Jednym z nich jest wymóg zgłoszenia faktu przetwarzania danych klientów w odpowiedniej instytucji. Tego typu działania obarczone są dużą odpowiedzialnością, przez co zobowiązani jesteśmy m.in. do zadbania o szyfrowanie połączenia klienta z naszym sklepem oraz do odpowiedniego zabezpieczenia kopii naszego sklepu. Ma to zapobiegać ewentualnym nadużyciom lub nielegalnemu wykorzystaniu danych klientów.

Do najszybciej rosnących grup klientów sklepów internetowych oraz portali aukcyjnych należą młodzi ludzie, którzy większość swoich zakupów dokonują właśnie w sieci. Starsze osoby z powodu swojego mniejszego obycia w sieci oraz pewnej dozy nieufności o wiele rzadziej decydują się na zakupy w internetowych sklepach. Rosnąca świadomość konsumentów sprawia jednak, że grupa starszych osób w wieku powyżej 50 roku życia robiących zakupy w sieci stale rośnie. Z badań wynika też, że najwięcej w sieci kupują kobiety. To właśnie one są głównymi klientkami sklepów odzieżowych i obuwniczych oferujących swoje towary w sieci. Kobiety o wiele częściej zmieniają swoją garderobę i pozwalają sobie na nawet drobne zakupy
w sklepach internetowych. Mężczyźni jednak stanowią grupę klientów, którzy wydają najwięcej w sieci. Pomimo, że dokonują mniej transakcji, to kupują znacznie droższe produkty.